طریقه مصرف عرق زنیان

زنیان یک گیاه شگفت انگیز است که فواید بیشماری دارد. علاوه بر کمک به کاهش وزن و هضم غذا که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد، لیستی از دیگر مزایای زنیان برای سلامتی آماده کرده‌ایم.اما بهتر هست در ابتدا طریقه مصرف عرق زنیان را بدانیم.

زنیان که با نام‌های انیسون‌بری و زیره وحشی هم معروف میباشد، در طب سنتی دارای طبیعت گرم و خشک است. این گیاه فواید درمانی بسیار زیادی دارد که در ادامه به بررسی برخی از مهم‌ترین آن‌ها خواهیم پرداخت.

طریقه مصرف زنیان:

یک عدد قاشق غذاخوری زنیان را یک شب در آب خیسانده و صبح روز بعد تمام آن را بجوشانید. دانه‌ها را صاف کرده و آب آن‌ها را با شکم خالی بنوشید و تا یک ساعت از خوردن هر چیزی خودداری کنید.

این محلول نه تنها باعث سوزاندن چربی در اطراف شکم می‌شود بلکه هضم، نفخ معده و روده را درمان می‌کند، و اگر به دنبال نتایج بهتر و سریعتری میباشید، می‌توانید این معجون لاغری را یک ساعت قبل از هر وعده غذایی بنوشید!

طریقه مصرف عرق زنیان
طریقه مصرف زنیان اصل

آموزش مصرف زنیان

گیاه زنیان را می‌توان به روش‌های مختلفی چون دمنوش، بخور و عرق تهیه کرده و مصرف نمود. اما در اینجا قصد داریم  یک راه بسیار سریع و البته خوشمزه را معرفی کنیم که شما میتوانید از مزایای این گیاه بهره‌مند شوید.

پاپدی (Papdi) یک غذایی هندی بسیار محبوب است که به آن سوهان پاپدی هم می‌گویند که طرفداران خاص خود را در سراسر جهان دارد. شما می‌توانید با زنیان پاپدی درست کنید و به منظور لاغری، بهبود قاعدگی و… از آن استفاده کنید.

آموزش پخت پاپدی با زنیان

  • دو لیوان کوچک آرد همه منظوره
  • یک قاشق غذاخوری بلغور گندم
  • یک پیمانه چای خوری نمک
  • نصف پیمانه چایخوری دانه زنیان
  • دو قاشق غذاخوری روغن

طرز تهیه پاپدی به این صورت است:

همه مواد را به خوبی مخلوط و ترکیب کرده و به صورت خمیر در میاوریم. از آن گلوله‌های کوچک درست کنید و مقدار کمی روغن روی آن‌ها بمالید. آنها را به مدت ۲۰ دقیقه سرخ کنید تا ترد شوند.

خرید عرق زنیان اصل
عرق زنیان سنتی اصل

فواید زنیان

تنظیم دوره‌های قاعدگی با زنیان
زنیان مفید در دوران بارداری
زنیان مفید برای درد آرتروز
تقویت سلامت قلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up